گستره فعالیت ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال

گستره فعالیت ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال

حسین ملازاده، دبیر ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی، نیز در این نشست پیش از تبیین طرح جهش هوشمندسازی، توضیحاتی درباره این ستاد ارائه داد و گستره فعالیت‌های آن را به دو بخش موضوعات فناورانه و موضوعات مساله‌محور تقسیم کرد. به‌گفته او، در دسته فناوری حوزه‌های مختلفی ازجمله هوش مصنوعی، بلاکچین، رباتیک، واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و… مدنظر قرار گرفته‌اند.

در دسته دوم نیز، مسائلی همچون فین‌تک، امنیت دیجیتال، سلامت دیجیتال، انرژی هوشمند، کشاورزی هوشمند، هوشمندسازی صنعتی و… حوزه‌های مهم برای این ستاد هستند که شرکت‌های فعال در هریک از این فناوری‌ها و حوزه‌ها می‌توانند از حمایت ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی برخوردار شوند. ملازاده اعلام کرد که این ستاد تمام حوزه‌های ارتباطات، اعم از ارتباطات سنتی و نوین را مدنظر قرار می‌دهد و مطابق با اهداف تعریف‌شده برای آن، موضوعات را اولویت‌بندی می‌کند.

هدف از هوشمندسازی افزایش بهره‌وری است

دبیر ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی افزود در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ دولت به ایجاد رشد اقتصادی ۸ درصدی ملزم شده که ۳/۵ درصد از آن باید ازطریق افزایش بهره‌وری حاصل شود. وی در توضیح این موضوع گفت:

به‌عنوان نهاد مرتبط با حوزه هوشمندسازی تلاش می‌کنیم به دولت در راه رسیدن به این هدف مهم کمک کنیم؛ چراکه منظور و مقصود از هوشمندسازی در تمام کشورهای دنیا افزایش بهره‌وری است.

او درادامه تصریح کرد که ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی برای رسیدن به این هدف تمام ابزارهای قانونی و تسهیلگرانه خود را به‌کار خواهد گرفت تا فرایند رشد برای همه دستگاه‌ها و شرکت‌ها در حوزه‌های مذکور تسهیل و امکان‌پذیر شود.

پیام بگذارید