نشست رونمایی از طرح جهش هوشمندسازی

امیر شریفیان حسین ملازاده محمد موسوی

نشست رونمایی از طرح جهش هوشمندسازی

ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از طرح جهش هوشمندسازی رونمایی کرد. قرار است به کمک این طرح از اکوسیستم نوآوری کشور حمایت مالی شود.

نشست رونمایی طرح جهش هوشمندسازی عصر امروز (ششم تیر) برگزار و ابعاد مختلف و دامنه فعالیت این طرح تبیین شد. در این نشست که به میزبانی ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برگزار شد، دبیر این ستاد، مدیر مرکز رصد و ترویج اقتصاد دیجیتال و مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری اقتصاد دیجیتال ضمن تشریح فعالیت‌ها و اقدامات این ستاد، درباره ماهیت و اهداف طرح جهش هوشمندسازی نیز توضیحاتی ارائه کردند.

حمایت از شرکت‌ها و فعالان حوزه‌های مختلف اقتصاد دیجیتال، مانند فین‌تک، امنیت دیجیتال، صنعت دیجیتال، سلامت دیجیتال و… یکی از اهداف اصلی طرح جهش هوشمندسازی است که با ارائه خدمات مختلف، ازجمله ارائه تسهیلات به شرکت‌های استارتاپی، شتاب‌دهنده‌ها، شرکت‌های نوپا، کوچک و متوسط انجام می‌گیرد. کمک به این شرکت‌ها ازطریق کاهش ریسک برای آن‌ها هدفی است که ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی دنبال می‌کند تا از این طریق شرکت‌ها بتوانند به فعالیت خود در سال‌های آینده ادامه دهند و همچنان به ارائه محصول و خدمات بپردازند.

امیر شریفیان، مدیر مرکز رصد و ترویج اقتصاد دیجیتال، در ابتدا درباره چندوچون طرح جهش هوشمندسازی توضیحاتی ارائه داد. شریفیان مراکز نوآوری، شرکت‌های نوپا، کوچک و متوسط، شرکت‌های استارتاپی و شتاب‌دهنده‌ها را مخاطبان اصلی این طرح دانست و اعلام کرد که عمده حمایت‌ها و برنامه‌های موجود در آن متمرکز بر این شرکت‌ها است. به‌گفته او، شرکت‌هایی که در حوزه‌های مدنظر ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال، اعم از حوزه‌های فین‌تک، سلامت دیجیتال، امنیت دیجیتال، صنعت هوشمند، انرژی هوشمند و… فعالیت می‌کنند و متقاضی حمایت‌های این ستاد هستند، ارزیابی و متناسب با شاخص‌های مدنظر ستاد در ۴ سطح دسته‌بندی می‌شوند.

 

پیام بگذارید